آخرين ارسال هاي تالار گفتمان
کمی طاقت داشته باشید...
عنوان پاسخ بازدید توسط
40515 61113 amir1383
14150 49898 rey
34 1453 sam
20515 59757 rey
10807 49629 sam
یک مسابقه تا سه‌گانه‌ای به یادماندنی
  • بازدید : (269)
یک مسابقه تا سه‌گانه‌ای به یادماندنی

یک مسابقه تا سه‌گانه‌ای به یادماندنی

متن در ادامه مطلب



در روزگاری که خبری از یک اسطوره نیست همه ما منتظر بازگشت او هستیم و ادامه درگیری اش با ستاره نسل جوان یعنی ام جی اف.

فارغ از این که سی ام پانک را دوست دارید و یا نه او یکی از بهترین های این صنعت هست و همیشه احترام خاصی در میان دوست داران پرو رسلینگ دارد ولی در چند وقت گذشته اتفاقاتی افتاد که ما دیگر او را در رینگ AEW نبینیم.

پانک در دوران حضورش در AEW فوق‌العاده ظاهر شد و در میان طرفداران محبوب قبلی خود را کسب کرد.

او حتی قهرمان جهان شد اون هم پس از ۷ سال؛ ولی او مصدوم شد و کمربند را واگذار کرد.

ولی باز برگشت و در رویداد All out ماکسلی رو شکست داد و برای بار دوم قهرمان جهان شد ولی با اتفاقات بعد از رویداد کمربند را از او گرفتند و ما دیگر او را در AEW ندیدیم.

اما نکته قابل توجه بعد از برد مقابل ماکسلی این بود که ام جی اف برگشت و ما می‌توانستیم شاهد مسابقه سوم بین پانک و ام جی اف باشیم ولی با دعوای پشت صحنه پانک با اومگا و یانگ باکس دیگر ما شاهد حضور پانک در کمپانی نبودیم.

حالا من میخوام از مسابقه ای بگم که میتونست یک درگیری به یادماندنی در پرو رسلینگ باشد.


مسابقه های سه گانه یعنی چه؟

در طول تاریخ ما شاهد مسابقات سه باره از بهترین پرو رسلینگ بودیم: استون کلد در مقابل راک در رسلمنیا های ۱۵ و ۱۷ و ۱۹_ کودی رز در مقابل ست رالینز_ جان سینا در مقابل ای جی استایلز_ آدام کول در مقابل جانی گارگنو و ....


ولی حالا می‌خوام بهتون مهمترین نکات یک درگیری طولانی را بگم.

در یک درگیری استوری لاین ( داستان سرایی) مهم ترین نکته هست چرا که اگر درگیری خط داستانی نداشته باشه جذابیتی در پرمو ها نخواهد داشت و مخاطب ها دیگر مسابقه را با علاقه نگاه نمیکنن.

در بخش بعدی متنی هستش که در طول پرمو ها بین دو کشتی گیر رد و بدل میشه که تبدیل به تیکه ها و دیس هایی هست که به هم می‌اندازند.

و میرسیم به اصل کار و خود مسابقه که می‌تونه آینده این درگیری رو تضمین کنه یا نه. برای مثال مسابقه کودی رز و ست رالینز در رسلمنیا ۳۸ فوق‌العاده زیبا بود و باعث شد که این درگیری ادامه داشته باشه و ما باز هم در ادامه شاهد استوری لاین و درگیری های فوق‌العاده از این دو نفر بودیم و یکی از برترین درگیری ها و بهترین سه گانه چند سال اخیر رو ببینیم.


در بخش بعد نقش کمپانی بسیار کارساز هست:

برای مثال پرمو دو نفری که قرار هست در بخش آخر شو بوک بشه بسیار میتونه مهم باشه چرا که مخاطبان یک شو معمولا آخر شو برایشان مهم هست و میتونه تعیین کننده خوب و یا بد بودن شو باشد.( اگر یک شو خیلی هم خوب باشه ولی اگر نتونه بخش آخر را به خوبی بوک کنه هواداران داخل سالن ناراحت از آرنا بیرون میان.) 


اما در بخش بعدی افکار مدیر کمپانی بسیار مهم هست چرا که ممکن هست یک درگیری برای کمپانی بسیار پول ساز باشه و یا برعکس ممکن هست یک درگیری اصلا پول ساز نباشه.

معمولا در سالهای اخیر ما سه‌گانه‌ های زیادی دیدیم ولی بعضی از آنها آنچنان پول ساز نبودن برای کمپانی ها ولی این نشان‌دهنده فرصت برای جوانان بوده که قدرت نسل جدید پرو رسلینگ را نشان میدهد که تا اینجا هم خوب بوده.


ولی ما می‌توانستیم سه‌گانه‌ی پانک و ام جی اف را داشته باشیم ولی اینطور نشد. 

گاهی یک اشتباه ممکن هست کل تلاشت را به باد بده ولی باید از اون تلاش درس گرفت چرا که هر لحظه ممکن هست فرصت خرابکاری جدیدی مقابل تو قرار بگیرد ولی تو باید از آنجا بدون خرابکاری برگردی.

در این جهان هر روز خبر های بهت آوری به گوش می‌رسد ولی ما باید یاد بگیریم که عادت کنیم البته من و خیلی های دیگر عادت کردیم.

در درگیری پانک و ام جی اف ما شاهد لحظات دراماتیک زیادی بودیم و همچنین داستان سرایی و بوک کردن دقیق و خشن بودن مسابقات آنها باعث یک شاهکار به‌یادماندنی شد.


مطالب مرتبط
بخش نظرات این مطلب
آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:
  • محمدرضا گفته: محمدرضا می‌گه:
    این نظر در تاریخ 1401/10/13 و 13:51 دقیقه ارسال شده.

    تونی خان به سی ام پانک پوش داد ولی پانک قدر موقعیت خودش ندونست جنجال و حاشیه های زیادی درست کرد باعث شده تونی خان پانک رو تعلیق کنه
    در مورد جانی گارگانو بگم او واقعا با استعداد هست مسابقات زیباشون قبلا در ان ایکس تی دیدیم که پنج ستاره شدند
    امثال والتر(گانتر)رولینز رینز و تیوری اول همه میشناختن شون نه اونا هم کم کم خودشو بالا کشیدن
    همین آستین تیوری و بیانکا بلیر تو ان ایکس تی هیچی موقعیتی بهش ندادن اومدن مین راستلر نظر مدیرها جلب کردند پوش گرفتن
    یادمه میگفتن درو مکینتایر در حد تایتل جهانی نیست اون زمان که تازه بعد دورانش در ان ایکس تی اومد مین راستلر تا تایتل بهش دادن دیدیم در حد تایتل هست ولیاقت حذف و شکست لزنر رو در
    رویال رامبل و رسلمنیا داشت

  • مهران گفته: مهران می‌گه:
    این نظر در تاریخ 1401/10/13 و 1:20 دقیقه ارسال شده.

    واقعا نوشته عالی بود و نویسنده این قسمت، حق مطلب را ادا کرد. از بحث 3 گانه بیاییم بیرون، چون اسم گارگانو و آدام کول اومد، باید بگم کول خوب کاری کرد رفت الیت، چون اونجا همه پوش می گیرند اونم در حد تاپ وان شدن اما گارگانو اومد توی مین راستر و زیر سایه یک سری اسم درحالی که بمب استعداد بود. کار ندارم مدیریت عوض شده ولی وقتی نزدیک 2 سال کل کمپانی شده رومن رینز، جانی و امثال اون، نهایت یه اسم ازشون برده میشه. مثالش جان ماکسلی که 2 عضو دیگر شیلد به همه جا رسیدن اما دین امبروز (ماکسلی) هیچ اتفاقی براش نیفتاد. گارگانو باید بیاد الیت

    پاسخ : سلام مهران جان
    با نظرت موافقم اما در جواب بگم که تفکرات من و یا تو با مدیریت کمپانی فرق داره.
    در خصوص جانی گارگنو باید بگم که فعلا هواداران شوهای اصلی زیاد اون رو نمی‌شناسند ( البته نصف بیننده ها) چون که گارگنو سوپراستار شو ان اکس تی بود و خودتم که میدونی ان اکس تی جز شوهای اصلی نبود و بخاطر همون هوادرها هنوز با شخصیت گارگنو آشنا نیستن.
    ولی به نظرم تریپل اچ داره روی شخصیت پردازی گارگنو کار میکنه چون که چند وقتی هست در شوها نیست البته باید روی حرکاتی که در رینگ میزنه هم کار کنه چون اکثر حرکاتش فقط روی افراد سبک وزن هستن و نمیتونه حرکاتش روی افراد سنگین وزن امتحان کنه.
    جان ماکسلی هم کاملا انتخاب خوبی کرد که رفت AEW چون واقعا وینس مکمن برنامه ای برای او نداشت.

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:
کد امنیتی رفرش