آخرين ارسال هاي تالار گفتمان
کمی طاقت داشته باشید...
عنوان پاسخ بازدید توسط
40515 61113 amir1383
14150 49898 rey
34 1453 sam
20515 59757 rey
10807 49629 sam
بررسی رویداد فول گیر 2023
  • بازدید : (287)
بررسی رویداد فول گیر 2023

بررسی فول گیر 2023

متن در ادامه مطلب


ثبت لحظات مهم با افراد بااستعداد قطعا لذت داره 

 کم کم به پایان سال داریم نزدیک میشیم و شاهد آخرین رویداد کمپانی الیت یعنی فول گیر بودیم 

رویدای که جان ماکسلی و کنی اومگا 4 سال قبل در آن شاهکاری را برجای گذاشتند و باعث شکوفایی و رشد فوق‌العاده الیت شدند 

اما در فول گیر امسال قضیه فرق میکند و کشتی‌گیران بااستعداد زیادی در این رویداد بودند و عملکرد های مختلفی را به ثبت رساندند 

در ادامه همراه سی ام پانک نیوز باشید



1_ استینگ و آدام کوپلند (ادج) و داربی آلن vs کریسشن کیج و لوچا سوارس و نیک وین 

مسابقه‌ای زیبا و ساده برای شروع رویداد که انتخاب درست و بجایی بود اون هم با وجود اسطوره های پرو رسلینگ.

اوایل مسابقه با برتری گروه کریسشن پیش رفت ولی رفته رفته این استینگ و رفقایش بودند که توانستند با هماهنگی کامل نبض مسابقه را به دست بگیرند و در آخر هم به پیروزی برسند. 

معمولا ثبت اینطور مسابقات برای رویداد ها یک دلیل روشن داره ولی این مسابقه چند دلیل داشت 

اولین دلیل آن رو در رو شدن آدام کوپلند و کریسشن کیج که البته آنطور که پیش‌بینی میشد همدیگر رو نزدند (این که کوپلند و کیج همدیگر رو نزدند انتخاب بجایی بود چرا که میشه با یک برنامه‌ریزی خوب مسابقه این دو برای روولوشن ثبت بشه و هایپ بسیار پیرامون مسابقه کوپلند و کیج باشه) 

دومین دلیل را هم میشود اشتباه کیج و ضربه به سوارس و فرار کیج از دست کوپلند و تنها ماندن سوارس دانست و همین قضیه در آینده باعث می‌شود که بین این دو درگیری شروع شود. 

حضور ریک فلر هم به کمک کیج آمد تا بیشتر از همیشه بین هواداران منفور بشه (لو بلو زدن کیج به ریک فلر) 

نمره مسابقه: 3 از 5 


2_ اورنج کسیدی vs جان ماکسلی  

وقتی یک طرف داستان جان ماکسلی حضور داره خود به خود یاد خونریزی می‌افتم.

این که ماکسلی اکثر مواقع دچار خونریزی میشه بنظرم کاملا درسته چرا که شما نمیتواند بگویید او مرد خشنی نیست و هیچوقت دست به کار های خطرناک نمیزنه.

ماکسلی بعنوان یک کشتی‌گیر خطرناک و خشن و حرفه‌ای شناخته میشه و قطعا کسی که در پرو رسلینگ حضور داره باید حرفه‌ای عمل کنه و ما می‌بینیم ماکسلی اکثر اوقات حرفه‌ای و زیبا احساسات هواداران رو به دست میگیره و برای تداوم این کار خشن‌ترین حرکات رو در رینگ اجرا می‌کنه. 

در طی مسابقه ما اثری از ماکسلی همیشگی نداشتیم و خونریزی انرژی او را گرفته بود و ماکسلی تبدیل به کسی شده بود که اصلا در باغ نیست و گیج شده و در همین فرصت کسیدی با سوپر مِن پانچ های متوالی نبض مسابقه را بدست گرفت و ضربات نهایی رو به ماکسلی میزد. 

اگر بخوام کیفیت مسابقه رو ارزیابی کنم قطعا باید ایراد های زیادی بگیرم ولی همیشه قرار نیست مسابقات باب سلیقه من باشه و گاهی پرو رسلینگ همان که هست خوبه.

نمره مسابقه: 3/25 از 5 


3_ هیکارو شیدا vs تونی استورم / AEW women's world championship 

مجموعه ای از نقض قوانین را در این مسابقه که تونی استورم انجام داد مشاهده کردیم و در آخر هم با همین حقه توانست برنده مسابقه و قهرمان جدید کمربند زنان الیت بشه.

مسابقه‌ از کیفیت خوبی برخوردار نبود و میشه گفت تغییر قهرمان زنان تاثیری بر هیچ چیز نداشت و در واقع در دو سال اخیر بخش زنان الیت هایپ آنچنانی نداشته.

نمره مسابقه: 0/75 از 5 


4_ اف تی آر vs ریکی استارکس و بیگ بیل vs راش و خوزه vs هوس آف بلک / AEW world tag team championship 

به راحتی میشه گفت الیت در بخش تگ تیم مردان همیشه عالی بوده و مسابقات به‌یادماندنی زیادی در این بخش دیدیم که وجه مشترک همه آنها اکشن بلاک باستری بوده و کشتی‌گیران در رینگ هر حرکتی را بگویید اجرا می‌کنند. 

این مسابقه هم از کیفیت فنی خوبی برخوردار بود و در طی این 20 دقیقه دیگه اکثر این هشت کشتی‌گیر به خوبی توانستند حرکات را پیاده‌سازی کنند و سوتی ندهند.

تنها نکته منفی این مسابقه کم کاری بیگ بیل و ریکی آشنا نسبت به دیگران کشتی‌گیران بود که بنظرم میشد از آنها بیشتر استفاده کرد ولی در آخر همین دو نفر قهرمان جدید کمربند های تگ تیم الیت شدند.

10 دقیقه پایانی نسبت به 10 دقیقه ابتدایی بسیار بهتر بود و آن را میشه استفاده از حرکات خشن و سرعت خوب مسابقه دانست.

پایان مسابقه عجیب بود و به یکدفعه ما مشاهده کردیم که ریکی استارکس مثل آب خوردن آمد و کمربند تگ تیم را برداشت البته که همیشه نیاز نیست برای بدست آوردن افتخاری بزرگ سنگ تمام بزاری و میشود حتی با یک حرکت زیرکانه آن افتخار را بدست آورد.

نمره مسابقه: 4 از 5 


5_ کریس استلندر vs اسکای بلو vs جولیا هارت / TBS championship 

هر سه نفر خوب کار کردند و توانستند اون مسابق ایده‌آل که از بخش زنان الیت انتظار میره را اجرا کنند.

در این مسابقه هر سه کشتی‌گیر زن توانستند با حرکات پیوسته و مرتبط یک مسابقه سرگرم‌کننده و البته خوب رو در مقیاس یک ترپل ترت مچ به اجرا بگذارند. 

تایم مسابقه هم به حد کافی بود تا بتوانیم هنرنمایی این سه نفر را مشاهده کنیم.

جولیا هارت طوری برنده شد که شخصیت منفور اش حفظ شود و همین کافیه تا شخصیت پردازی او بهتر از قبل بشه.

همچنین کریس استلندر در اکثر دقایق مسابقه برتری خود را مقابل دو کشتی‌گیر دیگه حفظ کرد و میشه از اون بعنوان یک قدرت در بخش زنان الیت نام برد.

همچنین اسکای بلو با سرعت خوبی که داشت توانست حرکات متنوعی را اجرا کنه و نشان داد استعداد خوبی بحساب میاد و می‌تواند آینده بخش زنان الیت باشه.

نمره مسابقه: 3/25 از 5 


6_ هنگمن آدام پیج vs اسوِرو استریکلند  / Texas death match 

معنی خشونت در طی این 30 دقیقه نمایان شد 

مسابقه ای از جنس دردآور پرو رسلینگ 

شکلی کامل از احساس

درسته 

شکلی کامل از احساس در طی این نیم ساعت موج میزد  

چه از طرف هواداران 

چه از طرف دو کشتی‌گیر 

احساس بخش بزرگی از مسابقه را به دست گرفت و با روح من و کشتی‌گیران و هواداران بازی کرد 

وصف من از جدال این دو با تکیه به قوانین نیست بلکه از روی احساسی هست که در طی مسابقه داشتم 

اینجا باید گفت دیگر قوانین بررسی را باید کنار گذاشت و طبق حرف دلت بنویسی 

نه از روی اجبار 

نه از روی نمره‌دهی 

بلکه برای این که حسی که دارم را با هنر نویسندگی در میان بگذارم و از دو کشتی‌گیر و پرو رسلینگ تشکر کنم که باعث شکل‌گیری همچین مسابقه ای شدند 

در روولوشن که در اوایل سال برگزار شد مسابقه هنگمن پیج و جان ماکسلی هم از نوع این مسابقه یعنی تگزاس دث مچ بود و به یاد دارم که از آن مسابقه بسیار لذت بردم و جمله ای را گفتم که برازنده آن مسابقه بود و در آن مقاله چنین گفتم:

(بزرگترین دغدغه من اینه که هیچکدوم از این دو نفر پیر نشن.) 

در اون مسابقه هر دو کشتی‌گیر در کنار عملکرد خشن خودشان کشتی هم می‌گرفتند و فقط بسنده نکرده بودن به سیم خاردار و صندلی و دیگر وسایل خطرناک 

ولی در این مسابقه دو کشتی‌گیر اکثر مسابقه را با وسایلی که در دست داشتن پیش می‌بردند و کمتر سراغ حرکات موسوم به خودشان می‌رفتند و این یخورده برای منی که دوست داشتم در کنار حرکات خشنی که اجرا می‌کردند حرکات همیشگ خودشان را اجرا کنند اذیت کننده بود البته که مسابقه روند خوبی را طی کرد و در مواقعی به اوج هیجان هم رسید مخصوصا در مواقعی که داور شمارش را شروع میکرد و دو کشتی‌گیر در ثانیه های آخر می‌ایستادند. 

عملکرد هر دو عالی بود و هر دو از جانشان مایه گذاشتند تا هواداران را سرگرم کنند 

نمره مسابقه: 4/5 از 5 


7_ کنی اومگا و کریس جریکو vs یانگ باکس 

مسابقه ای کلاسیک که طبق الگوریتم این نوع مسابقات رفته رفته سرعت گرفت و نقطه اوج آن ۱۰ دقیقه پایانی آن هست و شاهد این بودیم که در طی این روند و تا رسیدن به نقطه اوج مسابقه اصلا کسل‌کننده نبود و هر چهار کشتی‌گیر خیلی خوب توانستند این روند را ثابت نگه دارند.

یکی دیگر از نکات خوب مسابقه مصدومیت دست راست جریکو بود که باعث شد یانگ باکس در طی مسابقه به آن دست آسیب بزنند و یخورده بار احساسی به مسابقه انتقال داده شد و ما مشاهده کردیم که جریکو حتی با وجود خونریزی دست راستش به خوبی از پس مسابقه براومد و در یکی از لحظات فوق‌العاده مسابقه جریکو اومد تا جوریس آف فیس را اجرا کند ولی مت جکسون به دست آسیب‌دیده سوپرکیک زد ولی جریکو بلافاصله با دست چپ خود جوریس آف فیس را اجرا کرد و نشان داد که حتی با وجود مصدومیت هم می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشه. 

استفاده از فینیشر ها در دقایق مناسب از مسابقه باعث شکل‌گیری لحظات جذاب و کیک اوت های شوکه کننده شد مخصوصا کیک اوت جریکو بعد از دریافت بی تی دریگر و کیک اوت عجیب او 

و دومین مورد هم کیک اوت کنی اومگا بعد از دریافت فینیشر خودش از نیک جکسون بود که واقعا هواداران را به وجد آورد. 

در یکی از لحظات مسابقه کنی رو به جریکو خیز برداشت و می‌خواست وی تریگر بزنه و هواداران در همان لحظه شوکه شدند و همه فکر میکردیم که کنی الان جریکو رو با یک وی تریگر مورد هدف قرار میده اما در یک حرکت رونالدینیویی و غافلگیر کننده اومگا به نیک جکسون وی تریگر زد و هواداران را گول زد

و همین حرکت اومگا باعث شد مسابقه سرعت بهتری نسبت به قبل بگیره و هواداران درون آرنا سرپا مسابقه را دنبال کنند و همین برای این که مسابقه روند بهتری را طی کنه کافی بود. 

در مجموع میشه گفت یک مسابقه کلاسیک کامل را دیدیم که از همان اول سرگرم‌کننده شروع شد و این روند به درستی طی شد و در اواخر مسابقه نقطه اوج بی‌نظیری داشت.

نمره مسابقه: 5 از 5 


8_ ام جی اف vs جی وایت /  AEW world championship 

مین اونت همانطور که انتظار می‌رفت خوب بود و دو کشتی‌گیر عملکرد خوبی از خودشان به جا گذاشتند.

درایو بی‌نظیر ام جی اف از تاپ روپ به جی وایت بیرون از رینگ عالی بود و مکسول ریسک کرد اما هیچ مشکلی برای او پیش نیومد  البته قبل از این درایو مشاهده کردیم که مکسول وقتی جی وایت رو در میز گزارشگران گذاشت سریعا میز خراب شد و در واقع سوتی عجیبی را دیدیم که معمولا از این اتفاقات در پرو رسلینگ می‌افتد اما ام جی اف بعد از این سوتی یک درایو عالی را روی وایت پیاده کرد. 

همچنین اشتباه آدام کول و دادن کمربند تگ تیم آر او اچ و ضربه زدن جی وایت به مکسول در نبود داور می‌توانست به ضرر آدام کول و ام جی اف تمام بشه اما کیک اوت لحظه آخری ام جی اف باعث شد مسابقه ادامه پیدا کنه و بعد آن دیدیم که کول انگشتر معروف ام جی اف را در گوشه رینگ گذاشت تا مکسول آن را بردارد و در نبود داور به جی وایت ضربه بزنه اما جی وایت از این فرصت استفاده کرد و انگشتان را برداشت و دورخیز کرد و تا آمد که ضربه بزند ام جی اف با لوبلو انگشتر را از او گرفت و رایت هند معروف اش را جی وایت زد و برنده مسابقه شد.

در واقع در این مسابقه مثل مسابقه تونی استورم و هیکارو شیدا مجموعه ای از نقض قوانین را مشاهده کردیم اما فرق آن مسابقه و مین اونت در این بود که ام جی اف و جی وایت حرکات متنوعی را به نمایش گذاشتند و این نقض قوانین فقط گوشه‌ای از مسابقه بود و نه مثل مسابقه استورم و شیدا که اکثر آن استفاده از حرکات ممنوع بود.

نمره مسابقه: 3/75 از 5  



نتیجه‌گیری نهایی: 

فول گیر 2023 را میشه یک رویداد موفق دانست چه از نظر فنی و چه از نظر درآمدزایی

این رویداد لحظات به‌یادماندنی و سرگرم‌کننده بسیاری را به همراه داشت لحظاتی که از جنس پرو رسلینگ بودن و نمیشه روی آنها برچسب ساختگی زد 

با مسابقه هنگمن پیج و استریکلند اوج خشونت یک درگیری را مشاهده کردیم 

در ادامه مسابقه یانگ باکس در مقابل اومگا و جریکو به معنای واقعی کلمه یک کلاسیک مچ بی‌همتا بود و هر چهار کشتی‌گیر عملکرد فوق‌العاده ای از خودشان نشان دادند.

مسابقه نردبانی برای قهرمانی تگ تیم مردان هم مثل اکثر مسابقات تگ تیم مردان عالی بود و کشتی‌گیران با هماهنگی کامل مسابقه سرگرم‌کننده ای را به نمایش گذاشتند.

 ترپل ترت مچ زنان فراتر از انتظار من بود و جز معدود مسابقاتی در بخش زنان الیت بود که من از آن لذت بردم و هر سه کشتی‌گیر حرکات متنوعی اجرا کردند و همین مهمترین نکته در قبال این مسابقه بود. 

باقی مسابقات هم سرگرم‌کننده بودند و در مجموع می‌توان گفت فقط یک مسابقه ضعیف در این رویداد وجود داشت و آن مسابقه هیکارو شیدا و تونی استورم بود 

فول گیر 2023 پیشرفت واضح و درست الیت را به طرفداران نشان داد. 


نکات مثبت: 

✅ مسابقه 5 ستاره یانگ باکس vs کنی اومگا و کریس جریکو 

✅ سطح فنی خوب اکثر مسابقات 

✅ لحظات به‌یادماندنی و جذاب 

✅ جو هواداران و تایم ایده‌آل رویداد 


نکات منفی: 

❌ مین اونت طبق انتظار نبود 

❌ مسابقه هیکارو شیدا vs تونی استورم  


نمره رویداد فول گیر 2023: 

8 از 10


مطالب مرتبط
بخش نظرات این مطلب
آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:
  • ممدیستریو گفته: ممدیستریو می‌گه:
    این نظر در تاریخ 1402/09/13 و 23:39 دقیقه ارسال شده.

    ماشاءالله
    حال کردم واقعا

    پاسخ : ممنون از لطفت

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:
کد امنیتی رفرش