آخرين ارسال هاي تالار گفتمان
کمی طاقت داشته باشید...
عنوان پاسخ بازدید توسط
40515 61117 amir1383
14150 49932 rey
34 1453 sam
20515 59762 rey
10807 49634 sam
پرو رسلینگ در وضعیت فعلی؛سودآور و با تفکر ولی همون همیشگی
  • بازدید : (249)
پرو رسلینگ در وضعیت فعلی؛سودآور و با تفکر ولی همون همیشگی

پرو رسلینگ در وضعیت فعلی؛

سودآور و با تفکر ولی همون همیشگی 

متن در ادامه مطلب


رویداد و شو و هواداران و کشتی‌گیران و اسپانسر و رینگ و بوکر و نویسندگان و تهیه کنندگان و داوران و...


پرو رسلینگ با توجه به اصل های بالا داره کار می‌کنه و هنوز هم بخاطر همین نکات هست که زنده هست و داره به کار خودش ادامه میده.

اما گاهی اوقات هیچ چیز در این رشته سر جاش نیست و هیچگاه کشتی‌گیری که لیاقت تایتل داره به اون خواسته اش نمیرسه و اگر هم برسه هواداران زود میگن که باید تایتل رین اش تموم بشه.

پرو رسلینگ نیاز به یک انقلاب عظیم داره یه چیزی مثل دوران اتیوتد ارا که اون کشتی‌گیران نسل طلایی پرو رسلینگ ظهور کردند.

در حال حاضر هم الیت و هم دبل دارن خوب کار میکنند و سود فوق‌العاده ای از شوها و رویداد ها میبرن ولی چیزی که در حال حاضر از پرو رسلینگ میبینم اینه که در میان این همه شو که در حال برگزاری هستند تنها یک شو داره می‌درخشه و این برای رسلینگ اصلا خوب نیست و چه الیت و چه دبل در آینده به مشکل خواهند خورد. 

اره درسته هر دو کمپانی رویداد هایی دارند که سولد اوت میشه و هزاران هوادار رو در آرناهای جفت کمپانی می‌بینیم ولی اون کیفیت مسابقات و بخش های مختلف یک شو و یک رویداد قطعا تاثیر بسزایی در ریتینگ داره و هواداران وقت خودشون رو برای یک بخش چرط و پرط تلف نمی‌کنند و کیفیت برای یک هوادار قطعا تاثیرگذار هست و در مجموع و پایان این بخش باید بگم که هر وقت هم سود کنی از فروش بلیط و کالا ولی اگر بخش با کیفیت به مخاطبان ارائه ندی قطعا در آینده به ضرر خود کمپانی خواهد بود حالا چه الیت چه دبل. 


استعداد تبدیل به فراموشی می‌شوند


استعداد ها دارای قدرت در هر زمینه ای برای یک کمپانی به حساب میان و باید به درستی از آنها استفاده بشه و از آن ها به درستی مواظبت بشه تا آسیبی نبینند. 

استعداد در دبل معنا نداره و اصلا نمیشه به این اصل تکیه کرد چرا که کشتی‌گیران زیادی در حال حاضر هستن که استعداد دارن ولی پوش درستی نمی‌گیرند و حال و روز خوشی از پرو رسلینگ ندارند و مثل های زیادی هم داریم افرادی مانند ال ای نایت و ریکوشی و ناکامورا و استریت پرافیتز و جانی گارگنو و ..... 

در الیت قضیه فرق میکنه و تونی خان به استعداد بها میده و همین کافیه که بسیاری الیت رو به دبل ترجیح بدهند چرا که مردم کمپانی رو تماشا نمی‌کنند که به مهمترین اصل یک کشتی‌گیر براش مهم نباشه. 

در دبل جانی گارگنو نمونه یک استعدادی هست که زود فراموش شد و اصلا در برنامه های کمپانی جا نداره. همین گارگنو یک روزی در ان اکس تی طوری با انرژی بود که میشه گفت یه تنه این برند رو میچرخوند و بین هواداران محبوبیت داشت.

همین گارگنو در یکی از بهترین فیود های تاریخ برند زرد و مشکی مقابل آدام کول به قدری فوق‌العاده عمل میکرد که من حیرت‌زده موندم از بس که این گارگنو خوبه.

الان جانی اصلی وضع خوبی نداره و اگر من جای اون بودم قطعا از دبل می‌رفتم به الیت جایی که قطعا قدر استعداد ها رو میدونند. 


کیفیت مسابقات و پرومو و سگمنت ها 


اگر جواب کلی بدم خودم الیت رو انتخاب میکنم ولی در حال حاضر الیت هم کم کم کیفیت مسابقاتش داره پایین میاد و این رو میشه به حساب کم بودن زمان شوها برای داشتن مسابقات خوب دونست‌ و این هم میشه گفت که تونی خان در حال حاضر داره چهار شو رو بوک میکنه و قطعا کار سختی رو داره انجام میده و نمی‌تونه هر چهار شو رو به درستی بوک کنه تا هواداران راضی باشند.

برای مثال شو داینامایت در بازه 2019 تا اوایل 2022 فوق‌العاده بود و قطعا بهترین شو پرو رسلینگ در اون زمان بود ولی الان حال هوای اون داینامایت رو ما نمی‌بینیم و این رو میشه به حساب خیلی چیزها دانست.

یکی از نکاتی که نمیشه دیگه الیت رو مثل دو سال قبل دانست اینه که تعداد کشتی‌گیران این کمپانی زیاد شده و دیگه نمیشه که از یک تعداد کشتی‌گیران در شوها استفاده کرد و قطعا لازم هست از اکثر کشتی‌گیران استفاده کرد تا ناراحتی وجود نیاد ولی همین که از کشتی‌گیران زیاد استفاده بشه باعث میشه که اون روند همیشگی و جذاب در شوها از بین بره و شاهد فیود های جدید و زیاد باشیم. 

در دبل بیشتر اوقات مسابقات باکیفیت رو در رویداد ها میبینیم و نه در شوها.

بیشتر مسابقاتی که دبل برای رویداد ها ثبت می‌کنه تکراری هستن ولی باز مخاطب دوست داره اون مسابقه رو ببینه و ببینه پایان مسابقه چی میشه و چه اتفاقی میوفته. 

این نکته که دبل بیشتر مسابقات تکراری برای پریمیوم لایو اونت ها ثبت میکنه برمیگرده به شوها و روند اون فیود چرا که از قدیم دبل روی روند داستان و درگیری ها حساب باز میکنه و برای اونها مهم هست که دور مسابقاتش هایپ باشه تا هواداران مسابقه رو با استرس دنبال کنند و براشون هیجان‌انگیز باشه.

البته شخصیت پردازی هم در این قضیه دخیل هست و دبل برای هر کشتی‌گیر شخصیت پردازی جدا تهیه کرده تا هر کشتیگر طرفدار مختص به خودش رو داشته باشه تا هواداران از کالای های اون کشتی‌گیر بخرند و کمپانی سود کنه. 

نمونه این کار رو میشه ال ای نایت دونست که در ماه گذشته رتبه اول فروش محصولات رو داشته و طرفدارانش زیادی را هم جذب کرده و این محبوبیت رو از طریق شخصیت پردازی و میک اسکیل (مهارت کار کردن با میکروفون) و دیگر چیزها دانست. 

تایم رویداد های دبل معمولا سه ساعت و چهل دقیقه و الیت چهار ساعت هست که تفاوت های زیادی هست بین این دو تایم.

دبل در پریمیوم لایو اونت ها بسیار تبلیغات پخش میکنه و این می‌تونه تبلیغ یک فیلم سینمایی یا یک سریال باشه و یا یک محصول و... و این وقتی از رویداد رو میگیره و همین باعث میشه که تایم رویداد نسبت به زمان مسابقاتش بیش از اندازه باشه برای مثال شاید زمان مسابقات را جمع کنیم به دو ساعت برسه ولی زمان رویداد سه ساعت و چهل دقیقه هست و این رقم بسیار میتونه عجیب باشه چرا که نصف تایم رویداد رو به تبلیغات و ورود کشتی‌گیران و مصاحبه های پشت صحنه و پخش پیش‌نمایش برای مسابقات اختصاص دادند.

در الیت قضیه فرق میکنه و با این که زمان رویداد نزدیک به چهار ساعت هست ولی نزدیک به 2 ساعت و 45 دقیقه جمع زمان مسابقات هست و فقط یک ساعت و پانزده دقیقه صرف دیگر قضایا مانند ورود کشتی‌گیران و پیش‌نمایش و تبلیغات می‌شود که نشان‌دهنده این هست که الیت نسبت به دبل عملکرد خوبی در زمان رویداد ها دارد. 


بخش زنان جفت کمپانی 


هر دو فاجعه عمل می‌کنند و همچنان این فاجعه ادامه داره و هیچ کاری برای بهبود این قضیه نمی‌کنند. 

از وقتی که یادم هست الیت وضعش همین بود و هیچوقت نتوانست در بخش زنان آنطور که باید عمل کند. 

دبل هم بیشتر اوقات در بخش زنان اصلا خوب عمل نمیکنه و روند بدی رو داره مثل الیت طی میکنه.

الیت کشتی‌گیران خوبی داره ولی به درستی نمی‌تونه از این کشتی‌گیران زن استفاده کنه چرا که بیشتر تایم خودشون رو صرف بخش مردان میکنند و تایمی برای بخش زنان نمانده و این رو میشه از شوهای این کمپانی فهمید چرا که فقط یک بخش درون رینگ برای بخش زنان ثبت میشه. 

همچنین باید گفت دبل شخصیت پردازی خوبی رو برای بخش زنان انجام میده و نمونه آن همین الان ما شخصیت مامی را داریم و با این که شخصی هیل داره ولی بین هواداران محبوب هست و این محبوبیت برمیگرده به قدرت و توانایی و میک اسکیل و گرداندن شو راو با اعضای جاجمنت دی و همچنین قدرتنمایی در مقابل کشتی‌گیران مرد که برای بسیاری از هواداران جالب و سرگرم‌کننده هست. 


درگیری و فیود ها 


قطعا در این یکی دبل بهتر از الیت فعالیت میکنه و این رو میشه به حساب خیلی نکات دانست.

برای مثال دبل یک فیود رو طولانی میکنه و این فیود بیشتر مواقع از جذابیتش کم نمیشه و همان‌قدر که خوب بود خوب می‌ماند و این خیلی خوب هست که یک فیود طولانی همیشه اون جذابیت همیشگی رو داره.

همچنین دبل مثل الیت نیست که بیشتر مواقع فیود ها رو از دل مسابقه بیرون میاره البته که دبل هم بعضی مواقع فیود ها رو از داخل مسابقات بیرون میاره نمونه اش دخالت جیمی اوسو در مسابقه رینز و جی در سامراسلم که باعث شد فیود جی و جیمی اوسوز‌ شروع بشه. البته که این کار درست بود و داستان بلادلاین داره به جاهای خوبی میرسه و واقعا از روایت این داستان لذت می‌برم. 

ولی در الیت در اکثر مواقع کشتی‌گیران در مسابقه دخالت میکنند و باعث شروع فیود میشن که اتفاق خوبی نیست و کیفیت مسابقه رو پایین میاره مانند مین اونت دابل اور ناتینگ امسال که تاکشیتا دخالت کرد و اون پایان ضعیف رو دیدیم. 

این هم باید بگم دخالت کشتی‌گیران در مسابقات اتفاق بدی نیست ولی وقتی این اتفاق اکثر مواقع بیوفته باعث میشه فیود ها دیگه مثل قبل نشه. 

داستان بلادلاین نمونه بارز یک روایت خوب بوده که بیشتر مواقع با دخالت کشتی‌گیران در مسابقات همراه بوده ولی وقتی این دخالت باعث میشه که این داستان جذاب تر بشه چرا من از این داستان ایراد بگیرم. 


استوری ها و روایت داستان 


باز هم زور دبل در این بخش زیاد هست و این رو میشه بخاطر دو گروه بلادلاین و جاجمنت دی دانست. 

بلادلاین طوری داره جلو پیش میره که من حیران ماندم و فقط به دبل افتخار میکنم که به جایی رسیده که همچین داستانی رو روایت میکنه و هنوز که هنوزه اون جذابیت اول کار رو داره. 

رومن رینز بیشتر از این که یک کشتی‌گیر به حساب بیاد یک رهبر واقعی هست رهبری که هیچگاه بدی هیچکس رو نمی‌خواد ولی اگر کسی روی مخ او بره و عصبانی اش بکنه قطعا اون شخص رو به اتمام می‌رسونه و براش هم مهم نیست اون شخص پسر عمویش هست یا پاول هیمن. 

جیمی بخاطر ایرادهایی که رینز گرفت از بلادلاین جدا شد ( این که رینز می‌گفت دو بار فرصت دادم کوین اونز و سمی زین رو شکست بدید ولی نتوانستید و این که هی حیمی رو جلوی دیگران کوچک میکرد باعث شد جیمی در نایت آف چمپیونز به رینز نشون بده که هیچوقت نباید این رفتار رو با جیمی میکرده و همین باعث شد که داستان بلادلاین و اوسوز به بهترین شکل ممکن جلو بره. و بعد از این قضایا ما شاهد این بودیم که جی به برادرش می‌پیونده و از بلادلاین خارج میشه و رینز داره تنها تر از همیشه و سرگردون تر از همیشه میشه و این کلید باخت های رینز در نایت آف چمپیونز و مانی این د بنک شد. 

رینز در یکی از شوهای اسمکدان که می‌خواست با جی قراداد مسابقه سامراسلم رو امضا کنه نگذاشت سولو به جی حمله کنه ولی همون لحظه جی یک سوپرکیک به سولو زد و رینز هم به این اتفاق فقط نگاه کرد اون هم از فاصله دو متری به جی و هیچ کاری نکرد و نخواست به جی حمله کنه و این همون حس رهبر بودن رومن رینز هست که نسبت به یک گروه داره و با این که جی دیگه در اون گروه نیست ولی باز هم خون رینز بحساب میاد و همین قضیه باعث میشه که رینز به جی حمله نکنه. 

هدف من از این نوشته های بالا که به داستان بلادلاین ربط داره فقط این بود که بدانید این داستان چطور به اینجا رسیده و بدونید این داستان واقعا فوق‌العاده هست و هیچوقت افت نکرده و همیشه اون جذابیت خاص خودش رو حفظ کرده. 

نکته دیگر در مرود الیت تونی خان اینه که روی شخصیت پردازی کشتی‌گیران کمتر کار میکنه و این رو به خود کشتی‌گیر میسپاره و این آزادی عمل به کشتی‌گیر خوبه ولی باعث میشه سطح کار پایین بیاد و دیگه اون قالب کار رو ما نبینیم ولی در دبل ما میدونیم که یکی هست مثل رومن رینز که رهبر یک قبیله هست و شخصیت منفور و کاریزماتیک به حساب میاد و حس پدر بودن داره به اعضای گروه اش که هم خون او هستند


خواسته من در این مقاله این بود که هر اتفاقی رو زود تفسیر نکنید و با چیدن پازل ها کنار هم به اون جواب درست برسید و این رو هم بگم که اصلا نخواستم کمپانی رو ضعیف بحساب بیارم چرا که در آخر این خود شما هستید که انتخاب می‌کنید کدوم کمپانی در حال حاضر خوب یا بد هست.


امیدوارم از مقاله راضی باشید. 


مطالب مرتبط
بخش نظرات این مطلب
آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:
  • Aria Zahedi  گفته: Aria Zahedi می‌گه:
    این نظر در تاریخ 1402/05/18 و 2:18 دقیقه ارسال شده.

    زحمات شما قابل ستایش هستش
    اینکه وقت و انرژی خودتون رو میگذارید تا یه مقاله و گزارش عالی رو تهیه کنید قابل احترام هستش ...
    ممنون🥀🥰🥰

    پاسخ : ممنون از این که به ما انرژی میدی

  • معین گفته: معین می‌گه:
    این نظر در تاریخ 1402/05/17 و 18:52 دقیقه ارسال شده.

    سلام منظورم از فیود گونتر و مکینتایر این بود که بعد از سامراسلم کارشون باهم تموم شد?

    پاسخ : ممکنه این فیود ادامه دار باشه و حتی ممکنه سامراسلم پایان کار این دو نفر بوده باشه
    خودم موندم که ادامه داره یا نه

  • parsa گفته: parsa می‌گه:
    این نظر در تاریخ 1402/05/17 و 10:18 دقیقه ارسال شده.

    من خودم طرفدار دبلم اما اینکه دبل از کشتی گیرهای با استعداد استفاده نمی کنه کاملا درسته مثلا الان چمپا با ناکامور و برانسون رید درگیره و الان چمپا فقط شخصیت فیس هست و اون دو تا هیل هستن و الان میتونن از گارگنو استفاده کنن و بیاد کمک چمپا ولی نمی دونم چرا اینکارو نمی کنن و به نظر خودت رویداد سامراسلم چطور بود خوب بود یا بد چون هر کی یه جوابی داره و خواستم نظر تو هم بدونم

    پاسخ : بررسی سامراسلم رو در سایت قرار میدم و اونجا نظر من رو درباره این رویداد میفهمید

  • معین گفته: معین می‌گه:
    این نظر در تاریخ 1402/05/16 و 20:44 دقیقه ارسال شده.

    سلام فیود گونتر و مکینتایر چی شد

    پاسخ : سلام
    منظورت از فیود گونتر و مکینتایر چیه

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:
کد امنیتی رفرش